Saturday 25 April 2015

Alat halau tikus ultrasonik -Teknology moden halau tikus

Alat halau tikus ultrasonik
abimiza.com
011-18528271

Penghalau Haiwan Perosak Gelombang Ultrasonik
(dengan penunjuk malam LED dan AC Outlet)

Ucapkan Selamat Tinggal kepada.... Tikus, Lipas, Lalat, Semut dan lain-lain serangga perosak dirumah anda ! Serangga termasuk kutu merayap sememangnya pengganggu utama di rumah-rumah Malaysia. Kebanyakkan isi rumah di Malaysia memilih cara biasa yang belum tentu berkesan dalam menghalau dan membasmi makhluk perosak seperti penggunaan semburan dan aneka perangkap. Bukan sahaja nampak kotor malah mendatangkan kesan sampingan berterusan yang memudaratkan kesihatan keluarga. Kesemua masalah ini boleh disingkirkan dengan teknologi gelombang ultrasonik dan elektromagnet dalam memerangi musuh rumah ini. Gelombang elektromagnet dan ultrasonik sememangnya bersih, selamat, tiada kesan mudarat, tidak mengeluarkan sebarang bau dan mudah digunakan.

Kini Penggunaan Gelombang Ultrasonik dan Elekromagnetik adalah teknologi selamat untuk menghalau pelbagai haiwan perosak domestik.

Hasil kajian dari University Negeri Kansas Amerika mengesahkan bahawa penggunaan kedua-dua gelombang ini sememangnya mengganggu, menyuraikan dan menjauhkan kebanyakan haiwan perosak dirumah. Gajet ini berfungsi dengan menjana gelombang jarak pendek, bunyi berfrekuensi tinggi teramat langsing dimanana ianya mustahil dapat didengar oleh deria telinga manusia (kurang dari 20,000 Hertz). Ini adalah kerana telinga manusia amat terhad sensitiviti pada bunyi ultrasonik dimana gegendang telinga manusia tidak cukup pantas untuk menerima getaran setinggi itu. Sebaliknya, beberapa jenis binatang seperti anjing, kelawar, tikus, serangga berupaya mendengar dengan baik pada kesan bunyi ultrasonik. Sesetengah jenis serangga seperti belalang, cengkerik dapat mendengar bunyi berfrekuensi dari 50,000 hingga 100,000 Hertz dan malahan rama-rama mampu mendengar ultrasound setinggi hingga 240,000 Hz.

Secara ringkasnya, penggunaan gelombang ultrasonik benar-benar mengganggu 'kesejahteraan' hidup mereka dirumah anda terutamanya tikus (30,000 - 50,00 Hz) dan lipas atau haiwan perosak domestik amnya.

 

Testimoni pengguna

" Boleh dikatakan kebanyakan rumah yang padat seperti di Lembah Klang mempunyai masalah tikus yang bermaharaja lela. Tidak terkecuali saya sendiri dimana sebelum ini bermacam cara telah digunakan seperti perangkap sangkar (tidak mengena), gam tikus (kotor) dan racun (bangkai tikus dimerata tempat). Akhirnya penghalau ultrasonik adalah penyelesaian yang SEMEMANGNYA BERKESAN." Kronologi perkembangan:

Hari pertama - Tiada apa yang berlaku.
Hari ketiga   - Tikus masih ada tapi nampak seperti mereka gelisah dan huru-hara. Sesuatu terjadi ! Trafik laluan utama mereka nampak kurang sibuk.
Hari Kelima - Kesan sampingan pada lipas (terbang tak tentu arah). Tikus masih ada, tapi jarang kelihatan melintas. Yes ! Mula berhasil.
Hari Ketujuh - Rumah saya memang dibenci tikus kerana terlalu 'bising' dan tiada lagi syurga bagi mereka. Sekali sekala melintas.
3 bulan berlalu - Bila tinggalkan rumah untuk balik kampung, tiada langsung najis dan bau kencing dilantai. Tikus hanya meneruskan aktiviti sosial diluar rumah. Walaupun generasi baru sang tikus lahir, hanya muncul seketika, dan lesap terus. Beranak pinak hanya diluar rumah sahaja. Rumah saya ternyata 'memang boringgg' bagi mereka.  MISI saya Berhasil, Alhamdulillah !

4 comments: